Friday, December 30, 2011

berehat seketika untuk berubah

dah sampai masa aku senyap, menyendiri, lari dari kenyataan
bukan bermaksud aku takut nak hadapi kenyataan
tapi sebab aku dah penat..
kalau penat, solusinye adalah rehat, keluar dari kepenatan
kalau lari bermaksud aku dah putus asa. tapi ini bukan.
aku cuma mahu menyendiri.
mencari silap yang mungkin aku sendiri lakukan.
lumrah insan untuk terlepas pandang masalah yang sendiri dicari.
aku nak hentikan seketika percubaan-percubaan bodoh yang terang-terangan memakan diri.
terang-terangan persekitaranku sudah berubah
kesal? sedih?
apa boleh buat, aku sendiri yang cipta permasalahan.
lalai.lalai.lalai.
masa tak boleh berputar kembali.
itulah yanag paling aku kesalkan.
korbankan masa lagi untuk perbaiki.
tahniah la fiqrun, kau memang pandai.
come on, its nearly a new year.
berubah kepada sesuatu yang baru dan lebih baik.
mungkin agak terlambat tetapi masih belum berakhir.

No comments:

Post a Comment