Wednesday, January 25, 2012

siapa sebenarnya sahabat?

Tercari-cari aku sehingga kini. sahabat yang dulunya sahabat bertukar hanya kawan. permulaannya? sejak habis menuntut di tun mamat. sebabnya? entahlah.. dulu kami bertiga, kini hanya berdua. mana hilangnya persahabatan itu. hanyut ditelan masa mungkin. hanyut ditelan ego atau dimuntahkan cemburu diatas ikatan itu? dulu setiap apa yang berlaku pasti bersama, pasti dikongsi. tapi kini. aku di kutub utara, kau di china,kamu pula di eropah. aku bukan nak merungut, bukan nak mencorek hati, bukan nak menikam jantung. bukan! bukan sama sekali! aku hanya mahukan tali ikatan ini sekuat besi yang mampu mengikat kita hingga terhapus nafas ini. kemana pun pergi persahabatan tetap utuh. tapi aku kesal dengan semua ini. maaf aku emosi, sebab aku tak sangka nila yang setitik mampu merosakkan segantang susu. terpulanglah sahabat. aku tak menghalang perubahan, aku hanya mahukan persahabatan ini kekal. sebab dulu kita bertiga adalah satu family!

No comments:

Post a Comment