Monday, May 16, 2011

ada pepatah melayu cakap..
kerana nila setitik,rosak susu sebelanga..
yes it is!
tapi kenapa kita mesti menilai dari segi rosaknya
kan lebih elok kita nilai dari segi berapa banyak susu dalamnya
menilai manusia bukan dari segi keburukan mereka
tetapi dari segi kebaikan mereka
aku dinilai dari sedikit kesilapan aku..
tapi takpe lah..aku akur dengan nilaian kamu
cakap lah apa kamu nak cakap,nilai lah apa kamu nak nilai
gelar lah dengan apa segala gelaran yang kamu mahu
aku tetap aku
hak kamu untuk menilai
but my sister said..
it not our right to measure other people..
kau cakap aku jahat?
kau cakap aku playboy?
kau cakap aku penipu?
kau cakap aku sombong?
kau cakap aku berlagak?
kata lah apa kau mahu
tapi aku tetap aku dan cuma aku tahu diri aku
sikit je silap aku buat dulu,tapi dinilai sebegitu buruk
tidakkah manusia boleh berubah?
kebaikan boleh jadi kejahatan
dan kejahatan boleh jadi kebaikan
tunggulah..
the truth will be reveal someday
cuma aku sedih dengan tuduhan yang tak masuk akal
nilailah manusia dari susunya,bukan nilanya
atau...biarlah allah sahaja yang menilainya...

1 comment:

  1. haisy rase nak gelak cer en3 ko ni,,ngee~ sabo jer lah pakcik,,, name pon manusia,, biar hina pada pandangan mata manusia.biar apa yang manusia nak kata,, yang penting adalah nilaian ALLAH pada hambaNYA...may allah bless

    ReplyDelete